December 16, 2013

Cerita Aku Sebelum Ke Pasir Salak.

            Takpe takpe. Korang boleh slowkan lagu sedih tu kat top of the blog.

     Kalau boleh aku nak share sikit pasal cerita masa aku belum masuk lagi ke MRSM Pasir Salak. Kalau aku nak cerita panjang, memang tak habis. Macam ceramah. Jadi, aku amik masa untuk pakai sikit je cerita ni.

______________________________________________________________________

Tengahari.

Aku, ayah aku dan saudara aku Iqbal Hakim dan Apik dalam kereta dengan tujuan nak hantar saudara aku tu balik ke sekolahnya, SEMESTI. Masa tu kat Teluk Intan. 

Sampai satu masa, aku tak ingat siapa dalam kereta mengadu nak terberak. Dah sakit perut tahap apa dah time tu. So, kitorang berhenti kat satu surau tanda sokongan untuk orang tu berak. Orang tu bukan aku. Aku mangsa dalam cerita ni. 

  Singgah kat satu surau, orang tu pergi la berak. 

Aku pergi keluar dari kereta utk buat satu kerja yang aku dah tak ingat apa dia. Lepas tu, aku nak jalan balik menuju ke kereta.

"Squettt!"

Aku terpijak ais krim. 

Ya, ais krim. 

Ais krim ke benda. Taik! 

Besar pulak tu.

Dalam dua minggu lepas tu, aku ditakdirkan untuk belajar di MRSM yang terdekat kat situ, MRSM Pasir Salak.


p/s : Sampai sekarang, serius aku rasa tu tahi orang. Besar betul.

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.