December 14, 2013

Kisah.

     




  Nak dijadikan cerita tanpa usul periksa, aku singgah ke Petronas pada suatu ketika. Hendak tercirit makanya, aku minta driver tolong pandukan sehingga berhenti seketika di kawasan Petronas. Maka driver tu berhenti.

       Tiba-tiba, ada pakcik ni dia berlari-lari anak di hadapan aku, sedikit dia mengangkat kain pelikat cap Gajah Duduk. 

       Dia pandang keliling dengan harapan tak ada la orang tengok beliau. So, aku pura-pura rabun. (buat-buat mata sepet sikit lepas tu pandang tempat lain)

        Ada seorang remaja, gaya yang sangat mencurigakan mengekori lelaki terbabit. Mungkin ada sedikit bersubahat hendaknya. . .  


       Aku endahkan mereka seketika. Mungkin ada hal yang hendak dilaksanakan belakang Petronas tu mungkin. Lepas tu aku berjalan menuju ke belakang Petronas tersebut, nak berak. 

       Pintu tandas terkunci, maka di lantai seketul najis. 

       


       Protes agaknya. . . . . 




p/s: Diadaptasi dari kisah benar sebulan dua lalu. Wakaka :DD

             

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.