January 13, 2014

Jangan Takabur saudara.

Ya, memang lah orang kata. "Siapa suruh malas, kan dah miskin"

Kalau statement tu kau keluarkan, kau orang yang bongok + jahil. Seriously said. Sebab kau tak pernah tau, rezeki tu kat tangan Tuhan. Kau usaha sampai tercabut misai belah kiri sekalipun, kalau tuhan tak bagi kau kaya, kau takkan kaya. Faham? Cuba kalau kau ada kat tempat dia?


 



Bila tengok benda-benda macam ni, gua mula ada kebencian pada golongan berkuasa ni. Kebanyakan mereka sombong dengan apa yang mereka dapat. Padahal mereka lupa siapa mereka ketika mereka kosong.

Jangan jadi takabbur wahai pemerintah, pemimpin, orang berpengaruh dan siapapun kau. 

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.


There was an error in this gadget