December 30, 2013

2014 : Azam atau Asam?

        Ambik masa sejenak. Berhenti korek hidung atau pecahkan jerawat. 

       Sekadar berkongsi. Tatkala kita sedar siapa kita, tatkala kita selami apa yang kita pernah buat selama ni. Dosa-dosa lepas yang tak terhitung banyaknya dan macam-macam benda negatif yang kita pernah buat.

        Dan dalam pada ini, ambiklah peluang dengan penuh rasa rendah diri. Mohon maaf kepada orang lain dan memaafkan. Bukan ke tu cara yang paling power untuk hidup tenang. Bukan persoalannya kita akan buat balik even dah mintak maaf, tapi adakah kita sudah memohon maaf?

        Dalam kesempatan ni, aku minta maaf untuk sesiapa yang pernah aku buat silap dan salah. Adakalanya sengaja dan adakalanya tidak. Dan aku minta halalkan segala apa kalau pernah terambil, termakan, terminum dan terterajang khususnya junior aku di MRSM Pasir Berdengung. Maafkan aku ya?

         Sedikit tatapan dari tokoh-tokoh bersempena dengan 2014 ni .



 
      

          
            

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.