March 26, 2014

Maaf.

Salah. Silap. Dosa. Aib. 

Ayat klise. En? Tak ada sorang hamba pun yang hidup atas dunia without dosa. Tapi sebenarnya ada jugak. Baby. 

Kbai.

Hahaha (gelak tapi muka serius).

Cuma berapa ramai kita yang sanggup memaafkan? Berapa ramai yang sanggup memaafkan?

Haa, itu punchline tu. Punchline!

Macam ni. Dalam kita hidup ni, konfem aku boleh kerat jari yang kita pernah kena aniaya. Orang pukul kita, orang kerat kita. Orang tipu kita. Tapi sejauh mana kita sanggup nak maafkan? Betul tak?

Sampai bila kita nak pendam? Sampai bila kita nak terapung dengan kebencian?

Cukup lah, sudah lah. 

Dunia ni terlalu kecil untuk benci-membenci.

p/s : Kalau ada kenalan yang aku tersalah kata, tersalah bicara, maafkan aku ya?

1 comment:

  1. apa agama tidak dijadikan sebgai tiang dalam hidup maka hati akan diselubungi dengan keegoaan,kebencian tidak kira pada sesiapa pun jua..

    ReplyDelete

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.


There was an error in this gadget