March 21, 2014

Sekalung Penghargaan Ustaz Hazmi!

             20 Mac 2014, keputusan peperiksaan SPM 2013 dah diumumkan. Sekalung tahniah kita raikan sama-sama. Buat kawan yang dapat straight A's, tahniah atas kejayaan korang. Yang tak dapat straight A's seperti aku, jom bunoh diri kita bersabar atas segala ujian dan ucapkanlah rasa syukur pada Tuhan sekalian alam. 

              Tahun ni, sama-sama kita kongsi kegembiraan atas kejayaan kita sama-sama bawak MRSM Pasir Salak dapat tempat ke-6 dari seluruh MRSM Se-Malaya. Dan untuk ulung kalinya kita berada di antara PKP. Oh yeah ! (menari)

              Mungkin ada yang kata, "ko ni cakap macam kau dapat straight a's je" atau "tayah nak bangga melampau pun. Kau bukannya dapat straight A's." Tapi aku bukannya kisah pun. Kalau 29 orang straight A's tapi yang lain dapat straight E's, jatuh jugak ranking la. Sekurang-kurang aku antara penyumbang. Engko tu? Duk hasad dengki tak tentu pasal, bagus sangat ke??

Mohon sentap. Eheh.


Dah dah. Aku nak mula dah ni.


Kalau internet laju, sila klik sini.

********************************************************


Sepucuk surat Penghargaan Buat Ustaz Hazmi
dari : Hazmi's Kids




Ustaz, maaf kami tulis surat tak bagi salam. Tapi kalau ustaz kecil hati sebab kami tak bagi salam, kami ucapkan jugak. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ustaz, surat ni sebenarnya datang dari hati kami. Sejujurnya.

Dari form 4 sampai form 5, sikap kami banyak yang menyinggung hati ramai cikgu dan ustaz sendiri. Maka demikian, ustaz takde pun pernah smackdown kami dalam gelanggang, hempuk kami atau back kick kami ala-ala taekwondo. Cukup sekadar rotan ustaz yang tebal dan panjang tu dapat membuatkan kami insaf dalam tempoh sehari dua. Kami berharap rotan itu pun sudah berusia dan ustaz berikanlah dia peluang utk pencen bergaji.

Ustaz takde pun pernah tinggikan suara kat kami. Even apa yang ustaz rancangkan, banyak yang kitorang tak follow. Bukan apa ustaz, jiwa kami remaja moden. Kami mahukan rock and roll dan kebebasan. Kitorang pun tau ustaz faham jiwa marhein dan darah muda kitorang. Walaupun ustaz lagi hensem daripada kitorang. 

Atas kes-kes jenayah maktab yang kitorang buat, ustaz jugak bertebal muka untuk terima tempias atas perbuatan kitorang. Semuanya atas nama kesabaran dan kepertanggungjawaban. Maafkan kitorang ustaz. 

Ustaz, walaupun kitorang tak dapat nak tunaikan permintaan ustaz tentang target 70 orang utk straight A's, tapi kitorang cukup bahagia atas nama maktab yang ada dicelah-celah PKP. Dan kitorang yakin yang ustaz pun cukup gembira atas kejayaan tu. 

 So, lepas ni kitorang akan pergi jauh ustaz. Bawak diri. Mungkin takkan jumpa dah lepas ni. Atau mungkin akan jumpa tapi belum tentu ramai-ramai. Maka, perpisahan tu tetap tiba. Nak atau taknak kitorang terpaksa gerak pergi. Maafkan kitorang kalau ada benda yang masih ustaz terkecil hati. Cuma gambar kita yang ada kat hati, sebagai tanda kenangan abadi. Terima kasih sebab sudi jadi sebahagian daripada kami, dan bagi kami peluang jadi sebahagian daripada hidup ustaz. Doakan kami dipermudahkan perjalanan ustaz.

Thanks ustaz. Salam terima kasih daripada kami, Hazmi's Kids.

*Nanges


Doakan perjalanan kami.

1 comment:

  1. Assoooo. Serious buat aku mengalirkan air mata terharu.

    ReplyDelete

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.