May 2, 2014

Di Sebalik Tabir Aku. (Part 2)

Lepas aku tayangkan cerita aku dapat panggilan misteri, petang tu aku tunggu brader Brasil tu datang melutut nak amik aku kat rumah. Aku watlek watpis. Tunggu punya tunggu then datang sebuah kereta eksklusif jenama S. FregoT (kereta yang sangat eksklusif sampai tak pernah orang jumpa) berwarna pink tahi anjing kat depan rumah. Jiran Cina blok sebelah ni aku perasan duk mengendap-ngendap kat tingkap nak usha kereta tu.

Dua orang Negro kepala botak keluar daripada kereta itu. Yang aku perasan, seorang daripada dua negro tu muka macam Negro yang kat dalam cerita Kapten Amerika tu. Sebijik. Aku keluar rumah, aku kunci pintu apa semua. Then aku gerak follow diorang. Jiran-jiran kat atas semua usha-usha aku. Kehkehkeh! Dalam hati aku, "baru korang tau siapa aku...

Dalam kereta, ada seorang lelaki yang aku rasa macam familiar muka dia. Muka ScandiNavian. Aku masa tu pakai baju Iron Maiden, seluar 3 Quarter. Matsaleh tu usha aku atas bawah. Apa jadah dia usha aku macam tu? Nak mintak siku mungkin.

"You just keep calm. I bet you're in such a great confusion. But yeah, you need to be relax, cause I am going to show you up about the something that you've done before. Your goodwill that you're not ever realise because you've forgot every single thing. I promise, that you're going to come back here again after I tell you everything about your privilege and history."

Aku paham sikit-sikit dan aku reply, "Ok cun!"

Dalam perjalanan, dari KL ke highway Sungai Besi, kemudian ke Dengkil, tiba-tiba lalu Jenderam, aku tanya kat Harry Jaguar (matsaleh tadi), "Where the heck that you wanna bring me on?"

"KLIA

"What?!"

*Ya, antara kawasan yang sesuai untuk ke KLIA, Jenderam tempatnya. Sekadar bagitau.

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.