May 2, 2014

Di Sebalik Tabir Aku. (Part 3)

Setibanya aku di KLIA dengan berbaju Iron Maiden dan 3 quarter adidas, orang-orang yang ada di situ tengok-tengok aku pelik. Gaya mereka tengok seolah-olah aku ni pengganas yang terkepung. Tapi aku cuba berlagak cool.

"Harry, I dont have any pasport!"

"Just be cool, little brother."

Harry dan dua negro botak tu kemudian bawak aku naik helikopter. Entah mana diorang dapat helikopter tu aku pun tak tau. Lantak ah. Bukan masalah aku. Aku naik dalam helikopter tu, dan helikopter tu kemudiannya terbang. Aku terkejut sebab helikopter tu terbang. Dan, ini kali pertama aku menaiki helikopter. Kehkehkeh!

Terbang ... Terbang ... Sampai!

Helikopter mendarat di suatu kawasan. Aku tak dapat cam kawasan tu kawasan apa. Cuma aku boleh ceritakan serba sedikit tentang kawasan tu.

Tempatnya di suatu kawasan yang luas. Ada satu pusat pejabat yang besar. Ada banyak pesawat, ada ramai orang memakai uniform. Ada awek-awek tak bertudung. Ya Allah ... Banyak kereta-kereta mewah. Kalah sultan Brunei, Sultan Hasanul Bolkiah.

Staf-staf yang pakai uniform tadi memandang ke arah aku. Semua tersenyum. Aku balas senyuman mereka balik dengan penuh sinis. Kemudian aku pandang Harry,

"Harry, gua lapar ah. Takde 7E ke kat sini?"

"Woi, sini pusat kerajaan dunia yang tersembunyi. Mana ada 7E. Apal? Ko lapar ke?"

"Memang lapar la gila. Eh, bila masa ko tahu cakap Bahasa Melayu ni?"

"Ekceli dulu aku duduk kat Johor 3 tahun sebagai ejen Brasil. Masa tu aku belajar Bee Em. Kalau ko lapar, kita gi makan dulu. Orait? Kita pekena capati."

bersambung ....
 

No comments:

Post a Comment

Pantun

Anak monyet panjat pokok kelapa,

Selamat datang dan jumpa lagi.